Bernard Minier – jeden z mistrzów współczesnych thrillerów – to bestsellerowy pisarz, który w swoich książkach wykorzystuje niezwykłe napięcie, zaskakujące intrygi, a także motywy związane z historią sztuki oraz wpływem sztucznej inteligencji na ludzkie życie. Poznajcie nieoczywiste kryminały francuskiego twórcy. Polskim wydawcą książek Bernarda Miniera jest Dom Wydawniczy Rebis.
Biografia mistrza literackiej zbrodni
Minier dorastał w Montréjeau, u stóp Pirenejów. Uczył się w Tarbes i Tuluzie, a następnie w 1982 na rok wyjechał do Hiszpanii. Po powrocie do kraju w 1984 rozpoczął pracę jako celnik, awansując z czasem na stanowisko naczelnika służby celnej w Montreuil. Pisarstwu poświęcił się już w wieku dojrzałym. Wcześniej jednak – przed wysłaniem pierwszej powieści do wydawnictwa – brał udział w konkursach literackich. Zadebiutował książką „Bielszy odcień śmierci”, która w 2011 ukazała się na rynku, niemal natychmiastowo stając się bestsellerem.
„Bielszy odcień śmierci” – debiutancka historia Bernarda Miniera
Nieoczywista rozgrywka pomiędzy dobrem a złem – poczuciem zemsty i sprawiedliwości. „Bielszy odcień śmierci”, debiutancki kryminał Bernarda Miniera, który ukazał się w 2011 roku, zapisał się w masowej pamięci miłośników opowieści ze świata zbrodni.
Dolina w Pirenejach. Zimowa sceneria. Wczesnym rankiem pracownicy elektrowni wodnej znajdują na górnej stacji kolejki linowej okaleczone ciało konia. Jednak jeszcze tego samego dnia młoda absolwentka psychologii obejmuje posadę w ściśle strzeżonym zakładzie psychiatrycznym dla przestępców, położonym w tej samej dolinie. W ciągu kilku dni okolicą wstrząsają kolejne zbrodnie. Napięcie sięga zenitu. Rozpoczyna się rozgrywka, w której liczy się honor i życie.
Śledztwo prowadzi komendant Martin Servaz, czterdziestoletni policjant z Tuluzy, znany ze swej przenikliwości i intuicji. Tym razem przyjdzie mu się jednak zmierzyć z wyjątkowo okrutnym i przebiegłym mordercą. Wkrótce się okaże, że bajkowe górskie miasteczko kryje mrożące krew w żyłach tajemnice. Czy będzie to dla Servaza początek koszmaru? Dla Bernarda Miniera „Bielszy ocień śmierci” okazał się początkiem kariery w świecie literackiej zbrodni.
Niedługo później ukazał się „Krąg”, a więc kontynuacja losów wspomnianego bohatera. Bo tak naprawdę wystarczył jeden telefon i jeden enigmatyczny e-mail, aby komendant Martin Servaz został wciągnięty w wir mrocznego śledztwa, w którym musi stawić czoło demonom przeszłości i poczuć ból dawno zabliźnionych ran.
„Na krawędzi otchłani”, sztuczna inteligencja, czyli zagrożenia i szanse cywilizacji
W jednej ze swoich ostatnich powieści, której polski tytuł brzmi „Na krawędzi otchłani”, Bernard Minier wciela się w swoistego proroka, który przestrzega przed zagrożeniami współczesnych cywilizacji. To powieść niezwykle aktualna, która dotyczy każdego z nas, czy tego chcemy czy nie. Książka o rodzącym się na naszych oczach świecie, w którym potęga technologii i sztucznej inteligencji skłania do snucia najczarniejszych scenariuszy.
Francuski twórca jest jednak wierny prawidłom thrillera. Potrafi stopniować napięcie, co jakiś czas badając puls czytelnika. Gdy wydaje nam się, że osiągnięto już punkt kulminacyjny i nastąpi odprężenie… wówczas dopiero pojawia się przełom. „Ta powieść może nam pomóc zrozumieć, co aktualnie się dzieje, a także co się wkrótce wydarzy. Wierzę, że może to być wyraźny drogowskaz na to, co nas czeka. Aby osiągnąć taki efekt, musiałem przeprowadzić szeroko zakrojone badania”. Dochodzenie w sprawie tożsamości zabójcy jest też istotną częścią powieści.
Diabelska historia, a więc nowy thriller pod tytułem „Lucia”
Charakterna buntowniczka, która ryzykuje własnym życiem, aby odkryć przerażającą prawdę. Lucia, tytułowa bohaterka nowej serii kryminalnej Bernarda Miniera, to postać autentycznie fascynująca. Niezwykle interesująca pozostaje również sprawa mordercy, który przez kilkadziesiąt lat wymykał się organom ścigania.
Bernard Minier, mistrz thrillera, jest jednym z najchętniej czytanych pisarzy we Francji, tłumaczonym i uznanym na całym świecie. „Lucia” to jego dziesiąta powieść. W najnowszej historii ze świata zbrodni renesansowa sztuka łączy się z poetycką makabrą, skrywane sekrety z pulsującymi namiętnościami, a zakazane tematy tabu z prawdziwym koszmarem.
Nie da się ukryć, że „Lucia” to nie tylko interesująco rozpisana intryga kryminalna, ale również bardzo nieoczywista historia opowiadająca o najbardziej mrocznych zakamarkach ludzkiej duszy. Co sprawia, że przekraczamy granicę prawa? Czy zło musi koniecznie łączyć się z wynaturzeniem, a sztuka ze śmiercią? Bernard Minier raz jeszcze udowodnił klasę. „Lucia” to z całą pewnością jedna z jego najlepszych powieści.